Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Πωλείται η εθνική αξιοπρέπεια!


Η ανακοίνωση για τις μαζικές πωλήσεις όλων όσα συνθέτουν την περιουσία του Δημοσίου (δηλαδή όλων ημών) μοιάζει με τον επιθανάτιο ρόγχο μιας χώρας η οποία βρίσκεται ένα βήμα πριν από τα Τάρταρα. Μιας χώρας η οποία, σύμφωνα και με τα ρεπορτάζ του «Π» που κυκλοφορεί, περιμένει:

● Τους ελεγκτές, οι οποίοι πρακτικά θα υποκαταστήσουν τις ηγεσίες όλων των υπουργείων και όλων των κρίσιμων τομέων, τους οποίους η επιτήρηση κρίνει απαραίτητους για την επίτευξη των στόχων της: των τραπεζών, των υπουργείων, του προϋπολογισμού, των στατιστικών στοιχείων και του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Για όποιον δεν κατάλαβε το παρασύνθημα, πρόκειται γι’ αυτούς που θα ελέγχουν τις «εκθέσεις προόδου» υπουργείων και κρατικών οργανισμών και, όπως ακριβώς έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση, θα δίνουν τις εντολές για νέα μέτρα.

● Τον «αρχιεπιτηρητή» (και... «πρωθυπουργεύοντα» σύμφωνα με ρεπορτάζ άλλης εφημερίδας) από το ΔΝΤ.

● Την απόφαση του Eurogroup, το οποίο τη Δευτέρα θα κληθεί να δεχτεί ή να απορρίψει την πρόταση του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε περί της δυνατότητας για ελεγχόμενη πτώχευση μιας χώρας της Ευρωζώνης. Ο γερμανικός στόχος είναι σαφής: Να μην κάνει η Ελλάδα πλήρη χρήση του «πακέτου στήριξης» των 110 δισ. ευρώ. Να τελειώνει το παραμύθι με άλλη μία δόση – το πολύ. Και ύστερα... πάπαλα.

Ε, λοιπόν, σε αυτό το κλίμα, το οποίο προϊδεάζει για τα πολύ χειρότερα που έρχονται, και μάλιστα πολύ σύντομα, η κυβέρνηση αναγγέλλει την εκποίηση της περιουσίας όλων μας, η οποία είναι τεράστιας αξίας παρά τις αλλεπάλληλες ιδιωτικοποιήσεις των δύο τελευταίων δεκαετιών.

Γιατί; Για να εισπραχθούν 1 δισ. ευρώ ανά έτος για τα επόμενα τρία χρόνια, όσα υποτίθεται ότι θα διαρκέσει η τριμερής επιτήρηση. Δηλαδή: Για να εισπραχθούν όσα προβλεπόταν ότι θα αποδώσουν στα δημόσια ταμεία οι δύο επιπλέον μονάδες της αύξησης στον ΦΠΑ. Γι’ αυτό το αδιανόητα ασήμαντο ποσόν πωλείται η χώρα ολόκληρη. Την ώρα που μονάχα η ακίνητη περιουσία της υπολογίζεται σε 300 – τουλάχιστον – δισ. ευρώ!

Αυτή η πρακτική είναι γραμμένη στο «Μεγάλο Βιβλίο» του ΔΝΤ, αποσπάσματα του οποίου η ελληνική Βουλή ψήφισε ως το Μνημόνιο που μας περνάει χειροπέδες και αφαιρεί από την όποια ελληνική κυβέρνηση κάθε δυνατότητα άσκησης έστω και... υποψίας πολιτικής.

Το ερώτημα, ωστόσο, είναι: Όταν λήξει αυτή η επιτήρηση (για την οποία ο Σόιμπλε εισηγείται τη Δευτέρα να είναι μόνιμη), τι θα έχει απομείνει σ’ αυτή τη χώρα ως περιουσία της. Η απάντηση είναι εύκολη: Ο ιδιωτικός τομέας. Στην υγεία, την παιδεία, την ασφάλιση, την ενέργεια, τις μεταφορές, τις επικοινωνίες, τα δημόσια έργα, έως τον τζόγο, τη γη και το... νεράκι του Θεού.

Ο γνωστός σε όλους μας ελληνικός ιδιωτικός τομέας, ο αιωνίως κρατικοδίαιτος και επιδοτούμενος από το αίμα όλων μας, ο μεγαλύτερος παραγωγός σκανδάλων στη νεότερη Ιστορία της χώρας.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, πουλάει. Τα πάντα. Και ο πρωθυπουργός... θυμώνει. Όχι επειδή η δική του κυβέρνηση είναι αυτή η οποία πουλάει ολόκληρη τη χώρα – και μάλιστα έναντι πινακίου φακής – αλλά επειδή ο υπουργός του επί των Οικονομικών ήθελε να αναλάβει το ξεπούλημα η κρατική (πλην αμαρτωλή) ΚΕΔ του Βατοπεδίου. Ναι, γι’ αυτό θύμωσε ο πρόεδρος της κυβέρνησης.

Κανείς, λοιπόν, δεν φαίνεται να του έχει πει το αυτονόητο: Ότι οι πρωθυπουργοί δεν εκλέγονται για να θυμώνουν, και μάλιστα για την παρωνυχίδα.

Άλλωστε και ο Σημίτης «θύμωνε», αλλά σήμερα οι δικοί του άνθρωποι – συνεργάτες και υπουργοί του – παραδέχονται ότι πήραν λεφτά από μίζες. Και ο Καραμανλής, πιο νευρικός ετούτος, επίσης θύμωνε. Όμως τους δικούς του υπουργούς διώχνει πανικόβλητη, αναζητώντας ελπίδα επιβίωσης, η νέα ηγεσία της Ν.Δ. Οι δικοί του υπουργοί δίνουν ο ένας τον άλλο για το Βατοπέδι – κι ακόμη δεν έχουν εξεταστεί όλων οι ευθύνες για όλα τα σκάνδαλα: τα χειρότερα έρχονται.

Όλα τούτα όμως μοιάζουν πλέον πολύ ψιλά γράμματα...

O Σταύρος Θεοδωράκης και οι πρωταγωνιστές της Ζωής


Ο Σταύρος Θεοδωράκης, ζει για λίγο, όπως ακριβώς ένας τυφλός. Μια εκπληκτική εκπομπή για τα προβλήματα των ανθρώπων που έχουν πρόβλημα όρασης. Μια... αφιλόξενη πόλη η Αθήνα για τα άτομα με ειδικές ικανότητες.

Αντίθετοι οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ στην ιδιωτικοποίηση


Αντίθετοι με την πρόθεση της κυβέρνησης, όπως αυτή εξαγγέλθηκε πρόσφατα, για ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, δηλώνουν οι εργαζόμενοι σε αυτά, εκτιμώντας ότι μια τέτοια κίνηση θα...
υποβαθμίσει την εξυπηρέτηση των πολιτών και την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών καταστημάτων, κυρίως στην επαρχία, με αποτέλεσμα εκατοντάδες εργαζόμενοι να βρεθούν στο δρόμο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν θέτουν επίσης θέμα απορρήτου και εχεμύθειας της επικοινωνίας, που όπως αναφέρουν εκχωρούνται σε διάφορα συμφέροντα, ενώ η διακίνηση της αλληλογραφίας του Δημοσίου θα είναι υπό τον έλεγχο και την ευθύνη "κάποιου ιδιώτη", ντόπιου ή ξένου επενδυτή ή στρατηγικού εταίρου.

Οι εργαζόμενοι, έχοντας, όπως αναφέρουν, συμμάχους τους απλούς πολίτες, τους κοινωνικούς φορείς και τη Νομαρχιακής και Τοπική Αυτοδιοίκηση δε θα επιτρέψουν να διαπραχθεί τέτοιο έγκλημα σε βάρος της κοινωνίας, του λαού και της χώρας.

Εμπιστοσύνη...

Στις 4 Ιουνίου 2010, το νέο ιστολόγιο "Εμπιστοσύνη..." (μπλογκ όπως λέμε) κάνει την εμφάνισή του. Το ύφος του σκοπεύει να είναι ενημερωτικό, δημοσιογραφικό. Ο κύριος στόχος του δεν είναι να σας πει πως εδώ ό,τι διαβάσετε θα είναι έγκυρο, καυστικό, έγκαιρο και αποκαλυπτικό. Ο στόχος είναι να διαβάσετε, να κρίνετε και να αξιολογήσετε αυτό το εγχείρημα. Στόχος είναι να πείτε εσείς αν είναι άξιο εμπιστοσύνης. Ιδιαίτερα τώρα, όπου η κοινωνία μας αναδιαρθρώνεται, χρειάζεται εμπιστοσύνη. Αν λοιπόν πιστεύετε κι εσείς ότι για τη νέα περίοδο στην οποία μεταβαίνουμε έχουμε, πάνω απ' όλα, ανάγκη για εμπιστοσύνη, τότε σας καλώ να τη χτίσουμε βήμα-βήμα. Κι ας είναι μονάχα ένα ενημερωτικό ιστολόγιο. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Εσείς θα αποφασίσετε αν η "Εμπιστοσύνη..." είναι άξια για κάτι τέτοιο.

Γι' αυτό θα κάνω το πρώτο βήμα. Είμαι ο Δημήτρης Λαζόπουλος, απόφοιτος της σχολής Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και δημιούργησα αυτό το μπλογκ με την ελπίδα πως θα κερδίσει την εμπιστοσύνη σας.